FABRIKANT VAN RECLAMEGADGETS | SNELLE LEVERTIJD | GRATIS ADVIES

Een bouwgadget dat je relatie met je klanten verstevigt
Het hoeft niets groots te zijn, gewoon een timmermanspotlood, een reflecterend vest of zelfs een zaklamp. Het belangrijkste is dat het een nuttig product is. Iedereen heeft wel voorwerpen in huis die zogenaamde 'stofvangers' zijn. Ze worden nergens voor gebruikt, maar maken alleen maar rommel in huis. Met een artikel dat nuttig is, is de kans groot dat de klant het zal gebruiken, vooral als hij geïnteresseerd was in een renovatie of andere bouwklus. Hij of zij komt onderweg allerlei moeilijkheden tegen, of het nu gaat om een stroomstoring of een ongeluk onderweg. In zo'n situatie heb je eenvoudige alleskunners bij de hand, zoals een zaklamp of een reflecterend vest. De kans is groot dat de klant in zo'n situatie vermeldt van wie hij zo'n cadeau heeft gekregen. Hoewel het om kleine artikelen gaat, is het belangrijk dat ze van goede kwaliteit zijn. Een zaklamp die niet ver genoeg schijnt en andere artikelen die na één keer gebruiken niet meer bruikbaar zijn, hebben geen enkel nut. Onnodig te zeggen dat dit volledig averechts werkt.
Het geschenk zal de klant helpen herinneren wat goed is
Naast het element om de klant te herinneren, is het de moeite waard om erop te wijzen dat mensen een mechanisme in hun hoofd hebben dat op de een of andere manier hun dankbaarheid stimuleert. Dit is gebaseerd op het feit dat wanneer we iets ontvangen, we bewust of onbewust een soort verlangen voelen om het goede dat we hebben ontvangen terug te betalen. In het geval van de bouwsector kan dit een volgende stap zijn om het goede merk en het getuigenis van betrouwbaarheid uit te breiden. Vooral omdat klanten die teleurgesteld zijn in een dienst vaak hun mening delen. Ze focussen op de negatieve punten in plaats van op de positieve. Op hun beurt zijn klanten die aan hun verwachtingen hebben voldaan zelden gemotiveerd om dit op een website te melden of een gunstige mening over een bedrijf met een vriend te delen. Wanneer een klant naast een succesvol afgeronde bestelling ook een cadeau ontvangt, zal hij of zij zich gemotiveerd voelen om een goede herinnering aan het bedrijf te delen. Hij of zij zal zich niet alleen het geschenk herinneren, maar ook de doeltreffendheid van het vakmanschap, de goede communicatie en alle andere goede dingen die vaak onopgemerkt blijven.
Een goede eerste indruk maken met gadgets in de bouwsector
Een goed en nuttig geschenk kan niet alleen de relatie met één klant opwarmen, maar ook de aandacht trekken van volgende klanten. Het hele jaar door zijn er veel beurzen of evenementen waar verschillende bedrijven in de bouw zichzelf promoten. Het eerder genoemde mechanisme werkt op vergelijkbare wijze als het gaat om klantenwerving. De beslissing om gebruik te maken van bepaalde diensten wordt grotendeels op emotioneel niveau genomen. Daarom kan het creëren van een positieve indruk vanaf het allereerste begin van de klantrelatie een aanzienlijk voordeel opleveren op de lange termijn. Dit komt omdat een spoor van de eerste goede indruk in het geheugen van de klant zal blijven, wat erg moeilijk is om te maken, vooral in een tijd waarin folders populair zijn. Vaak worden ze niet eens bekeken en belanden ze in de dichtstbijzijnde vuilnisbak. Daarentegen zal een artikel dat het gereedschaparsenaal van de klant kan voeden in de vorm van een praktisch geschenk niet bij voorbaat gedoemd zijn. Integendeel, de kans is groot dat zo'n artikel bij de hand blijft omdat het van pas kan komen. Dit zal niet alleen het bedrijf een marketingboost geven, maar ook de klant meteen een tastbaar voordeel.