FABRIKANT VAN RECLAMEGADGETS | SNELLE LEVERTIJD | GRATIS ADVIES

  • Mijn account
    Inloggen
Mand:
 0
Mand
info: Je winkelmandje is leeg!
Voer in welk product u zoekt
Blog
De rol van bedrijfsgadgets in het contact met klanten en hotelgasten

De rol van bedrijfsgadgets in het contact met klanten en hotelgasten

Reclamegadgets zijn een van de oudste vormen van reclame. Het is niet moeilijk om de oorsprong ervan te achterhalen, die voortkomt uit de traditie van het geven van geschenken, vooral formele geschenken, waarbij geschenken bedoeld waren om het prestige van zowel de ontvanger als de gever te verhogen. Reclamegadgets vervullen één fundamentele taak - ze bouwen het imago van een bedrijf of instelling op in de ogen van klanten, gasten, zakenpartners of contractanten. In het tijdperk van de industrialisatie van gadgets is het duidelijk geworden dat hun geïndividualiseerde aard vaak een sterker effect heeft op de ontvanger dan een massareclame gericht op een gezichtsloze klant.

 

Hotelketens en zelfs kleine, onafhankelijke hotels of pensions zijn het soort bedrijven dat met hun klanten begon te communiceren door middel van gadgets, lang voordat ze hun weg vonden naar de bredere reclame-industrie. Hotelmanagement was er snel bij om te accepteren dat zelfs een kleine reclame-gadget, die in een hotel ook een utilitaire functie kan hebben, positieve relaties met gasten opbouwt, merkherkenning, vertrouwen en loyaliteit.

 

Gadgets voor hotels - waarom zijn ze belangrijk?

Een goede reclamepraktijk voor hotels is om gasten er constant aan te herinneren waar ze verblijven. Een reclamebord op de gevel of identificatie-elementen in de hotellobby zijn zeker niet genoeg, vooral voor gasten die vaak reizen. Volgens de kunst van het promoten mag de hotelgast geen moment vergeten in welk hotel hij zich bevindt. De functie om de aandacht vast te houden wordt vervuld door alle vaste elementen, maar ook door bewegende elementen, vaak kleine gadgets voor hotels die gelijkmatig over alle communicatiepaden zijn verspreid. Een belangrijke identificatiefunctie wordt vervuld door alle badkamergadgets, handdoeken met het embleem van het hotel, hygiëneaccessoires voor op reis, reistandenborstels of mooie verpakkingen van schoonmaakproducten.

 

Ecologische notitieboekjes met een pen of potlood, alle flesopeners, kurkentrekkers of offertemappen in hotels voor de MICE-industrie zullen hun nut bewijzen in een hotelkamer. Al deze items hebben tegelijkertijd een utilitaire functie en sommige zullen zeker niet worden gedupliceerd door de klant. De klant, die gewend is aan het gadget-systeem in hotels, begrijpt heel goed dat sommige van deze items niet alleen kunnen worden gebruikt, maar ook kunnen worden meegenomen om te gebruiken tijdens hun verblijf, op reis en thuis. Dit wederzijdse begrip verlengt absoluut de merkbeleving, verdiept en bestendigt het merk in het hoofd van de hotelgast. Dit is een waanzinnig belangrijke functie, vooral voor hotelketens, hotelgadgets thuis zullen de gast eraan herinneren hoe tevreden ze waren met hun hotelverblijf, precies op het moment dat ze hun volgende reis plannen.

 

Bewezen effectiviteit

De evaluatie van de effectiviteit van reclameactiviteiten in de vorm van identificatie op reclamegadgets wordt in de reclame-industrie bevestigd op meer dan 70%. Dit hoge cijfer betekent dat meer dan 80% van de bedrijven dit type imagopromotie op dit moment continu gebruikt. Dit feit benadrukt verder het psychologische effect van gadgets in de relatie met klanten en hotelgasten en in het opbouwen van een positief merkimago in de ogen van de gast.

 

Welke hotelgadgets kunnen nuttig zijn voor jou?

In tegenstelling tot wat je misschien zou denken, is een aanzienlijk deel van de producten in ons assortiment aanwezig in het hotel. Natuurlijk is niet alles noodzakelijk, maar gepersonaliseerde hotelgadgets hebben zeker een positieve impact op het imago van je bedrijf. Maar om ter zake te komen, een significant deel, met andere woorden welke gadgets? Hier kunnen we met een gerust hart reclamepennen noemen, het product dat waarschijnlijk het meest geassocieerd wordt met reclamegadgets. Daarnaast kunnen we notitieboekjes met het logo van het hotel noemen, omdat er in een hotel altijd wel iets te noteren valt. In de kamer zelf kunnen bedrijfsmokken, handdoeken met geborduurde logo's of een reistandenborstel op de gast wachten, voor het geval de klant zijn of haar eigen tandenborstel vergeet.